Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 31.10-06.11.2016 r.

• Prace prowadzone będą w ramach projektu obejmującego osiem kolejowych przejść granicznych. W Medyce projekt został podzielony na dwa zadania, planowane do realizacji w latach 2016 - 2019 i 2022 - 2023. Wartość całego projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonie przejść granicznych, w tym toru szerokiego” wynosi 250 mln złotych. Obejmie ona rejony przejść granicznych, znajdujące się przy wschodnich granicach Polski z Ukrainą, Białorusią i Rosją. Modernizacja rejonu Medyka - Mościska II kosztować będzie 51 mln złotych. Projekt został podzielony na dwa zadania, planowane do realizacji w latach 2016 - 2019 i 2022 - 2023.
- Zostaną przebudowane tory i wymienione rozjazdy na stacjach. Lepszą obsługę składów zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Połączenia będą bardziej niezawodne dzięki wymianie sieci trakcyjnej. Inwestycje zapewnią płynny ruch pociągów i poprawią drożności na przejściach granicznych, a to pozwoli na przejazd większej liczby pociągów - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. Prowadzone na tak szeroką skalę prace remontowe, mają zwiększyć dostępność kolejowych przejść, skrócić czas obsługi przesyłek oraz poprawić konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez naszą wschodnią granicę. Polsko - ukraińskiej, kolejowe przejście graniczne Medyka - Mościska, jest pierwszym pod względem pracy przewozowej na granicy Polski z Ukrainą. Zakres robót, które mają zostać tutaj wykonane, obejmuje wymianę ponad 12 km torów w rejonie stacji. Dotyczy to zarówno 880-metrowego odcinka toru normalnego, jak również 11,8 km toru szerokiego, po polskiej stronie. Za naszą wschodnią granicą użytkowane są tory o szerszym niż w Europie rozstawie. - Projekt zakłada ponadto wydłużenie czterech torów o 200 metrów, do 1050 metrów, co zapewni możliwość przyjmowania dłuższych składów towarowych z Ukrainy oraz szybszego odprawiania pociągów - twierdzi Siemieniec. W Krajowym Programie Kolejowym na rozwój kolei w Podkarpackiem zapisano prawie 1,5 mld złotych. Modernizacje linii mają poprawić i skrócić jakość podróży. M.in. chodzi o kursy z Przemyśla do Rzeszowa. Obecnie pociągi pokonują tę trasę w godzinę i 25 minut, po modernizacji ma to być godzina.

Reklama