Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 12.10-18.10.2015 r.

• PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały listę 36 priorytetowych zadań utrzymaniowych, na które przetargi zostaną ogłoszone w pierwszym etapie. W ten sposób PLK zleci zewnętrznym firmom remonty na blisko 0,5 tysiąca km torów. Prace w ramach tych umów ruszą na początku przyszłego roku. Dzięki temu utrzymanie linii kolejowych będzie sprawniejsze i - z czasem - tańsze. Przede wszystkim jednak pozwoli na elastyczne planowanie i prowadzenie niezbędnych prac.
- Dziś rozpoczynamy nowy etap w zakresie utrzymania infrastruktury kolejowej. Zależy nam na jakości, szybkim czasie realizacji oraz dobrych cenach. To wszystko będzie możliwe poprzez otwarcie usług utrzymaniowych dla wszystkich firm wykonawczych. Otwiera się nowy rynek dla wykonawców - mówi Andrzej Filip Wojciechowski, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Od 4 lat rekordowo rosną wydatki PLK na inwestycje. Ponad 7 mld zł przeznaczone w 2014 roku na modernizacje torów, stacji i peronów, to o ponad jedną trzecią więcej, niż wydatki na ten cel z roku 2013. Tylko w tym roku zarządca infrastruktury ogłosi przetargi inwestycyjne o wartości co najmniej 11 mld zł. Standard linii kolejowych systematycznie się poprawia, rośnie prędkość pociągów, skracają się czasy przejazdu. W 2015 roku PLK zwiększyła prędkość na 2,5 tys. km torów.
- PLK jako odpowiedzialny zarządca torów, nie tylko modernizuje linie kolejowe, ale też musi dbać o właściwy stan infrastruktury należycie ją utrzymując. Szybko przybywa zmodernizowanych odcinków, rosną więc potrzeby utrzymaniowe. Zlecenie tych prac zewnętrznym firmom nie tylko usprawni ich prowadzenie i obniży koszty, ale pozytywnie wpłynie na rynek wykonawców - mówi Piotr Wyborski, członek zarządu ds. utrzymania infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Życie Podkarpackie)

Reklama