Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 06.05-12.05.2013 r.

• Jeszcze w tym roku mogą ruszyć prace przy budowie obwodnicy łączącej drogi krajową 28 i wojewódzką 885. Zakładany koszt inwestycji to 124 mln zł. Nowa droga rozpocznie się rondem na obecnym skrzyżowaniu ulic Lwowskiej i 6. Pomorskiej Dywizji Piechoty, czyli wjazdu do Sanwilu. Obwodnica początkowo przejdzie śladem ul. 6. Pomorskiej a następnie przetnie ul. Topolową, Sielecką, Młynarską, linię kolejową 102 Przemyśl – Malhowice, i dalej ul. Rolniczą i dobije do ul. Słowackiego, w pobliżu obecnego skrzyżowania z ul. Dojazdową. Tutaj również będzie rondo. Powstanie niedaleko obecnego skrzyżowania z ul. Słowackiego ul. Herburtów (trasą do Kalwarii Pacławskiej) i Obozową. Długość trasy wyniesie 3 980 metrów, czyli nieco mniej niż oddanej do użytku w ub.r. wschodniej drogi obwodowej.
- Już został ogłoszony przetarg na wyłonienie inżyniera kontraktu. Do połowy maja ogłosimy przetarg na wykonawcę. Wstępnie zakładamy, że we wrześniu lub październiku przekażemy plac budowy wykonawcy. Jest to jednak orientacyjne założenie, wszystko zależy od tego, jak będą postępować procedury przetargowe – mówi Jacek Cielecki, dyr. Zarządu Dróg Miejskich w Przemyślu. Na razie również orientacyjna jest data zakończenia prac i oddania do użytku nowej drogi. To koniec 2014 r. z możliwym lekkim zahaczeniem roku 2015.
- Całkowity koszt budowy tej drogi to 142 mln zł. Zakładany koszt samych robót to 124 mln złotych – mówi Cielecki. Budowa tej obwodnicy będzie prostsza niż pierwszej. Projekt trasy prowadzi przez mniej zaludnione i słabiej zagospodarowane tereny. Najtrudniejszym elementem będzie budowa 50-metrowego wiaduktu nad linią kolejową. Pierwsza droga obwodowa, łącząca krajowe drogi 77 i 28, głównie odciąża ruch tranzytowy do polsko-ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce oraz usprawnia ruch we wschodniej i północno-wschodniej części miasta. Nowa trasa będzie miała znaczenie głównie gospodarcze. Połączy przejście w Medyce ze strefą gospodarczą oraz planowanym polsko-ukraińskim przejściem granicznym Malhowice – Niżankowice. Jeszcze kilka lat temu były plany, aby tą trasę budować łącznie z obecną wschodnią droga obwodową. Jednak ze względów finansowych, m.in. procedur unijnych, pomysł podzielono na dwa odrębne projekty. W odleglejszej perspektywie, na razie to etap pomysłu, planowana jest budowa zachodniej obwodnicy Przemyśla. Jednak przy tej inwestycji konieczne byłoby współdziałania miasta i okolicznych gmin.

Reklama