Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 24.10-30.10.2016 r.

• Skrzyżowanie al. Wolności z ul. Zadwórzańską jest jednym z najtrudniejszych w Przemyślu. Kierowcy dziwią się, że ktoś je zaprojektował w taki sposób.
- Od 30 lat jestem zawodowym kierowcą. Jednak nawet dla mnie pokonanie tego skrzyżowania, chodzi o wyjazd z Zadwórzańskiej w kierunku Żurawicy, jest niezwykle trudne. A co mają zrobić początkujący kierowcy? Widać, że wielu z nich jedzie na „czuja”, uda się lub nie - mówi Czytelnik interweniujący w Nowinach. al. Wolności to nazwa jednej z ulic nowej drogi obwodowej, oddanej do użytku w 2012 r. Zadwórzańska to nowa ulica, wybudowana przy okazji powstawania drogi obwodowej. To dojazd m.in. do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz kilku supermarketów. Dla wielu kierowców, to również dogodny skrót na osiedla na Zasaniu. Najtrudniejszy jest wyjazd z Zadwórzańskiej w al. Wolności, w kierunku Żurawicy. Wygodne włączenie się do ruchu ogranicza zła widoczność. Z powodu wysokiej, betonowej bariery nie widać samochodów nadjeżdżających od strony mostu Brama Przemyska. A jadą one szybko, w tym miejscu dozwolona prędkość to 70 km/h. - Na tym skrzyżowaniu aż prosi się sygnalizacja świetlna. Nie ma jej. Jest natomiast w innym miejscu tej samej obwodnicy, na skrzyżowaniu z ul. Konopnickiej. Na tej uliczce ruch jest minimalny, także w porównaniu z Zadwórzańską. Czy ten inżynier, który projektował drogę obwodową, w ogóle analizował ruch w mieście, czy po prostu narysował co na papierze? - dziwi się Czytelnik. Na skrzyżowaniu z Zadwórzańską doszło już do wielu kolizji i wypadków. Częste są niebezpieczne sytuacji, gdy pędzące od strony mostu samochody, muszą gwałtownie hamować, bo w al. Wolności wjechało auto z Zadwórzańskiej. - Znana jest nam sytuacja na tym skrzyżowaniu. Wiemy, że sporo kierowców narzeka. Niestety, na razie nic nie możemy zrobić, gdyż obowiązuje nas pięcioletnia tzw. trwałość projektu. W tym okresie, czyli jeszcze przez rok, nic nie możemy zmieniać. Później modyfikacje są możliwe - mówi Witold Wołczyk, rzecznik prezydenta Przemyśla. Część osób twierdzi, że sytuację poprawiłyby lewoskręty. Jednak o wiele skuteczniejszym rozwiązaniem wydaje się zamontowanie tutaj sygnalizacji świetlnej. Obecnie w kilku miejscach w mieście, trwają pomiary ruchu. Także na skrzyżowaniu Zadwórzańskiej z al.Wolności.

Reklama