Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 15.08-21.08.2011 r.

• Do końca dobiega budowa pylonu mostu w Przemyślu. Wieża ma 60 metrów wysokości i jest najwyższą taką konstrukcją w południowo – wschodniej Polsce. Pylon to konstrukcja, na której zamocowane są stalowe liny mostu. Przemyska podpora składa się z dwóch wież, każda ma 60 metrów wysokości. To w przybliżeniu tyle, co 25 pięter bloku mieszkalnego. Aby dostać się na górę musimy pokonać ponad trzysta wąskich schodków stalowego rusztowania. Pomimo, że nie dźwigamy ze sobą sprzętu, jak robotnicy, to i tak jest ciężko. Na pylonie będą zawieszone stalowe liny, podtrzymujące most wiszący nad rzeką San, część wschodniej drogi obwodowej miasta. Obwodnica połączy krajowe trasy 77 i 28. Zostanie tutaj skierowany ruch samochodów wjeżdżających do Przemyśla od strony Żurawicy i jadących w kierunku przejścia granicznego w Medyce. To największa inwestycja miejska w Przemyślu w ostatnich latach. Blisko 4-kilometrowa obwodnica ma kosztować 250 mln złotych, z czego 187 mln złotych to dofinansowanie unijne. Generalnym wykonawcą jest Mota Engil Polska SA.
- Prace budowlane postępują zgodnie z harmonogramem. Roboty trwają na całym odcinku drogi – mówi Jacek Cielecki, dyr. Zarządu Dróg Miejskich w Przemyślu. Najlepiej widać to ze szczytu wieży. Wszędzie uwijają się ekipy. Na południowej stronie można dostrzec już, wylane asfaltem, jezdnie przyszłej obwodnicy.

Reklama