Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 13.02-19.02.2017 r.

• 33 mln złotych wyniosą w tym roku nakłady na remonty wykonane na linii kolejowej Rzeszów - Przemyśl. Zostaną m.in. zmodernizowane stacje. W drugim kwartale rozpocznie się przebudowa 11 obiektów inżynieryjnych, w tym siedmiu wiaduktów na odcinku Jarosław - Radymno. - Wykonanie tych prac pozwoli na wyeliminowanie ograniczeń prędkości na szlakach Jarosław - Munina oraz Munina - Radymno. Dzięki temu pociągi pojadą z prędkością nawet 120 km/h. Zwiększy się także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym - twierdzi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie przebudowy wiaduktów planowane jest na koniec pierwszego półrocza 2018 r. Szacowany koszt prac to ok. 18 mln złotych. W Przeworsku podróżni zyskają lepszy standard podróży, dzięki przebudowie dwóch peronów oraz odnowieniu przejścia pod torami. Wyposażenie stacji w windy ułatwi korzystanie z kolei osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Wcześniej wyremontowany został budynek dworca kolejowego w Przeworsku. Na przystanku Przemyśl Zasanie podróżni wygodniej skorzystają z pociągów dzięki przebudowie peronów, która potrwa od kwietnia do października, oraz zmianie oznakowania. Wygodniejszą obsługę zapewniono już pasażerom na pięciu stacjach; Strażów, Łańcut, Rogóżno, Jarosław Przemyśl praz sześciu przystankach; Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska i Pełkinie. - W połowie obecnego roku zakończą się prace na szlaku Przeworsk - Jarosław. Obejmują one przebudowę kilkunastu obiektów inżynieryjnych. Również na szlaku Żurawica - Przemyśl wykonana będzie przebudowa trzech wiaduktów - dodaje Dorota Szalacha. Na trasie Rzeszów - Przemyśl odnowiono już m.in. 150 km torów, przebudowano prawie 90 obiektów inżynieryjnych.

Reklama