Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 19.12-25.12.2011 r.

• Statystyki mówią, że mimo gospodarczych problemów i zawirowań, Polacy w tym roku wydadzą na zakupy przedświąteczne średnio o 5 - 10 procent więcej niż w roku ubiegłym. Według badań najwięcej pieniędzy klienci zostawią w dużych sklepach sieciowych. W tym roku bardziej popularna stała się także internetowa forma zakupów. Czas okołoświąteczny to dla wielu handlowców strategiczny moment w okresie zimowym. Niektóre sklepy już organizują promocje, obniżki. Nikt nie chce zostać z nadwyżką towaru w nowym roku. W tym roku modny zrobił się trik polegający na tym, że sprzedaje się ten sam produkt po starej cenie, ale w opakowaniu o mniejszej zawartości, np. kostka masła ważąca 180 gramów zamiast 200. Często podnoszone są ceny niektórych towarów, szczególnie rozchwytywanych przed świętami, np. puszkowanych owoców lub wędlin. Kupujący na Zielonym Rynku w Przemyślu twierdzą zgodnie, że w tym roku wydadzą na święta więcej niż w ubiegłym, bo ceny wielu rzeczy poszły w górę. Narzekają także na niekorzystne dla klientów zabiegi handlowe. Jedną z niewielu osób, które przyznały, że na święta wydadzą mniej, jest pani Janina: - Wszystko tak zdrożało, że po prostu zrezygnuję z części sprawunków, zrobię skromniejsze zakupy. (Życie Podkarpackie)

Reklama