Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 07.11-13.11.2011 r.

• Dzięki tej drodze miasto byłoby „okrążone” obwodnicami. Inwestycja rozwiązałaby większość problemów komunikacyjnych miasta. Zachodnia obwodnica Przemyśla połączyłaby wszystkie drogi dojazdowe do tego miasta. Byłaby to duża inwestycja, realizowana przez różne samorządy, na terenie kilku gmin. W tej sprawie prezydent Przemyśla i starosta przemyski spotkali się przedstawicielami gmin Przemyśl, Żurawica i Krasiczyn, zarządcami dróg miejskich, powiatowych i wojewódzkich oraz przedstawicielami wojewody podkarpackiego.
- Od dawna pracujemy nad koncepcjami poprawy komunikacji w mieście. Zachodnia obwodnica jest jednym z takich zamierzeń. To zadania ponadlokalne, dlatego chcielibyśmy zainteresować nim sąsiednie gminy – mówi Wojciech Błachowicz, zastępca prezydenta Przemyśla. Koncepcja przebiegu obwodnicy została opracowana przez Biuro Rozwoju Miasta Przemyśla. Za wcześnie jeszcze na choćby przybliżony plan przyszłej trasy. Można mówić jedynie o wstępnych założeniach. Patrząc od północy, zaczynałaby się w ciągu obecnej krajówki 77, zaledwie kilka km od węzła autostradowego Radymno. Ma on być gotowy wiosną przyszłego roku. Następnie obwodnica odbijałaby na zachód. Połączyłaby drogę 881 Kańczuga – Żurawica i 884 Domaradz – Przemyśl. Potem przez nowy most na Sanie dobiłaby do krajowej 28, czyli wyjazdu z Przemyśla na Krasiczyn. Następnie odbije na południe, do drogi 885 Przemyśl – Malhowice. W tej ostatniej miejscowości w przyszłości ma powstać przejście graniczne z Ukrainą. Dalej trasa poprowadzi na wschód, do drogi 28 z Przemyśla w kierunku przejścia w Medyce. Na razie nie wiadomo w jakiej części przebiegałaby po terenach miejskich. Obecnie Przemyśl nie ma żadnej obwodnicy. Budowana jest jedynie wschodnia droga obwodowa. Będzie kosztować 250 mln złotych, ma być gotowa jesienią przyszłego roku. W trakcie spotkania ustalono, że zaproponowany wniosek do Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa zostanie przyjęty i otrzyma aprobatę jako zadanie o charakterze ponadlokalnym. Zespół złożony z przedstawicieli gmin, powiatu i miasta ma opracować planowany przebieg drogi.

Reklama