Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 16.08-21.08.2016 r.

• Most kolejowy w centrum Przemyśla jest w fatalnym stanie. Zostanie przebudowany. Na razie jeszcze nie wiadomo jak. PKP opracowała dwie koncepcje. Dzisiaj prezydent Przemyśla Robert Choma przedstawił je dziennikarzom. Liczy, że mieszkańcy wypowiedzą się na temat pomysłów i wskażą ich zdaniem lepszy. Obecny most nie może dalej służyć do obsługi pociągów PKP. Zostanie albo zlikwidowany, ewentualnie przeniesiony w inne miejsce lub zmieni się jego funkcja. Na zlecenie PKP pracownia Mostoprojekt Katowice opracowała ma dwa pomysły. Według pierwszego, obok obecnego mostu - kratownicy będzie wybudowany nowy. O nowoczesnym kształcie, z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi, umożliwiającymi szybki przejazd pociągów. Stary most zostałby na swoim miejscu, jednak nie służyłby już do przejazdu pociągów. Przejęłoby go miasto i dostosowało do ruchu pieszego i rowerowego. Druga koncepcja zakłada fizyczną likwidację obecnego mostu, być może wykorzystanie go w innym miejscu, a w jego miejsce wybudowanie nowego. Ten architektonicznie nawiązywałby do obecnej kratownicy. Spełniałby jednak wszelkie wymagania techniczne. - Wkrótce na oficjalnej stronie miejskiej powstanie zakładka, przez którą mieszkańcy będą mogli oddać swój głos w tej dyskusji - mówi prezydent. Decyzja PKP co do wyboru koncepcji ma zapaść ma najbliższych miesiącach. Nowy most byłby wybudowany ok. 2020 - 2022 r. Wydatki, po stronie PKP, to ok. 40 mln złotych i orientacyjnie są one jednakowe dla obu koncepcji. W przypadku przyjęcia pierwszej koncepcji, czyli z zachowaniem istniejącego mostu obok nowego, miasto musiałoby zapłacić ok. 10 mln złotych za prace adaptacyjne. W przypadku drugiej koncepcji miasto nie musiałoby ponosić żadnych kosztów.

Reklama