Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 16.09-22.09.2013 r.

• Przetarg na budowę 430 km ścieżek rowerowych na Podkarpaciu może zostać unieważniony. Na budowę rowerowej autostrady Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie zarezerwował 54 mln złotych. Jeśli Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich nie znajdzie dodatkowych pieniędzy na tę inwestycję będzie musiał przetarg unieważnić i ogłosić nowy. Decyzja jeszcze nie zapadła.
- Jesteśmy w trakcie weryfikacji ofert. Wszystkie przekraczają 54 mln złotych zarezerwowane na wykonanie inwestycji. Trwa szukanie dodatkowych środków na ten cel. Tyle mogę powiedzieć - mówi Adam Homa, zastępca dyrektora ds. Realizacji Inwestycji Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. Rowerowa autostrada, bo tak potocznie mówi się o projekcie "Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej” ma przebiegać przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko - mazurskie.
- Na Podkarpaciu rozpocznie się w miejscowości Podlesina w gminie Narol na granicy z woj. lubelskim. Dalej będzie biec przez Horyniec Zdrój, Przemyśl, Dynów, Rzeszów, Łańcut Leżajsk, Ulanów, aż do granicy z woj. świętokrzyskim w miejscowości Trześń w gminie Gorzyce - mówi Ewa Sudoł-Sikora, specjalista do spraw informacji publicznej w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. Długość całej rowerowej autostrady wyniesie prawie 2 tys. kilometrów. Z tego około 430 kilometrów ścieżki będzie przebiegać przez Podkarpacie.
- Na planach wygląda to ciekawie - przyznaje Tomasz Rudnicki, wiceprezes stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl. I dodaje, że autostradę rowerową trzeba zrobić z głową.
- Nie mogą to być tylko kawałki ścieżek. Powstanie część nowych tras i warto, żeby były one utwardzone. Trzeba też zadbać o samą infrastrukturę: po drodze powinny znaleźć się toalety ale i punkty, w których w razie potrzeby będzie można naprawić jakąś usterkę w rowerze – podpowiada Rudnicki.
- W ramach realizacji tras powstanie infrastruktura towarzysząca, czyli stojaki na rowery, wiaty postojowe, wiaty widokowe, oraz inne niezbędne urządzenia zapewniające bezpieczny przejazd rowerem. Dodatkowo, z tablic informacyjnych wzdłuż szlaków rowerzyści dowiedzą się o okolicznych miejscach noclegowych - zapewnia Piotr Popa, rzecznik prasowy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Jak informuje ministerstwo w poszczególnych regionach kończą się prace przygotowawcze, a potrzebna dokumentacja ma być gotowa na przełomie 2013 i 2014 roku. Cała trasa będzie gotowa w 2015 roku.

Reklama