Archiwum aktualnościArchiwalne wydanie tygodniowe: 16.07-22.07.2012 r.
• Przemyśl drugi raz z rzędu znalazł się w czołówce samorządów, które zdobywają najwięcej pieniędzy z programów Unii Europejskiej. W przeliczeniu na mieszkańca, przemyślanie zdeklasowali inne miasta na prawach powiatu w Polsce. Ranking samorządów za rok 2011 opublikował dziennik „Rzeczpospolita”. Badano kondycję polskich samorządów. Wyniki podano w kategoriach miast na prawach powiatu, gmin miejskich i miejsko–wiejskich oraz wiejskich. Przemyśl znalazł się na II miejscu wśród powiatów grodzkich. Przychody unijne na 1 przemyślanina wyniosły 2 256 zł. Sporo, biorąc pod uwagę, że w żadnym innym mieście grodzkim kwota ta nie przekroczyła 850 zł. W ogólnej klasyfikacji, Przemyśl przegrał tylko z Koninem. Przesądziły o tym przyszłe unijne przychody z umów podpisanych w ub.r., które brano pod uwagę. O wysokim miejscu Przemyśla zadecydowała budowa obwodnicy. Dobiegająca końca inwestycja ma kosztować 250 mln zł, z czego blisko 187 mln to dofinansowanie unijne. - Wysokie miejsce w tym rankingu nas cieszy i mobilizuje do dalszej pracy - mówi Robert Choma, prezydent Przemyśla. Na 15. miejscu w gronie miast i gmin miejsko – wiejskich znalazło się miasto Dynów. Pierwsze miejsce w Podkarpackiem. Z ubiegłorocznymi przychodami unijnymi 398 złotych na jednego mieszkańca. - Za unijne pieniądze zrewitalizujemy nasz rynek. Zostanie wymieniona jego nawierzchnia. Z asfaltowej na płyty i kostki granitowe. Powstanie fontanna, mała architektura. Zadanie to będzie kosztować 10 mln złotych, z czego Unia dołoży 8,5 mln. Planowane zakończenie w przyszłym roku. Drugie zadanie to przebudowa miejskiej, rozdzielczej sieci wodociągowej. Koszt ogólny to 1,7 mln złotych, z czego 1,2 mln pochodziło z UE – mówi Anna Baran z Urzędu Miasta w Dynowie. Na ekologię postawiła gm, Krzeszów, w pow. niżańskim. Wśród wiejskich zajęła I miejsce w Podkarpackiem, w Polsce 17. Za unijne euro wybudowano halę, linię segregacji odpadów i rozbudowano składowisko. Inwestycja ma charakter regionalny, tj. będzie obsługiwać nie tylko teren gminy. Kosztowała 7 mln zł, z czego 5 mln to dofinansowanie. |