Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 13.06-19.06.2011 r.

• - Nim wybudują obwodnicę miasta, nasze bloki rozpadną się na kawałki – alarmują przemyślanie, którym życie zatruwają ciężarówki jeżdżąc przed oknami ich mieszkań. Licząca 4 km obwodnicy Przemyśla połączy drogi krajowe nr 77 i 28. Początek weźmie w pobliżu Szpitala Wojewódzkiego, a zakończy się w rejonie skrzyżowania ul. W. Pola z Lwowską. Prace budowlane ruszyły jesienią ub. roku. Wraz z ich postępem mieszkańcy niektórych dzielnic doświadczają coraz więcej uciążliwości. Jedna z nich to wielotonowe samochody dowożące różnego rodzaju materiały na plac budowy. Obecność kolosów spędza sen z powiek lokatorom starych kamienic wzdłuż ul. Rogozińskiego i tamtejszych bloków należących do Przemyskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.
- Przejazd każdej ciężarówki powoduje potężne drgania – skarżą się proszący nas o pomoc Czytelnicy. – Na ścianach mieszkań i klatek schodowych pojawiły się nowe pęknięcia. Bez wątpienia mają związek z nasilonym ruchem. Ul. Rogozińskiego stanowi główny dojazd do odcinka drogi obwodowej powstającej w rejonie ul. E. Plater, w tym wznoszonego tam mostu na Sanie.
- Nawierzchnia jezdni jest w złym stanie: miejscami dziurawa, nierówna, co potęguje drżenie, kiedy akurat jadą duże pojazdy – dodają mieszkańcy. – Niebawem zostaniemy bez dachu nad głową, ponieważ nasze bloki, pod wpływem wstrząsów, rozpadną się na kawałki. Lokatorzy nie kwestionują potrzeby długo oczekiwanej obwodnicy. Podobnie jak większość przemyślan, liczą, że przyczyni się do rozładowania korków w mieście.
- Trzeba jednak zminimalizować niedogodności wynikające z faktu prowadzonych robót – przekonują mieszkańcy. W jaki sposób?
– Może w rejonie osiedla ograniczyć prędkość do 30 km/h, poprosić kierowców, aby z większą rozwagą pokonywali feralny odcinek ulicy – padają propozycje. Interwencja lokatorów PSM nie jest pierwszą tego typu.
- Podobna dotyczyła ul. Polnej w dzielnicy Wilcze – wyjaśnia Piotr Bartocha, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Przemyślu. – W związku z nią wystosowaliśmy pismo do firmy budującej obwodnicę (Mota - Engil – przyp. red.) oraz inżyniera kontraktu z prośbą o ostrożność i ograniczenie prędkości na wszystkich ulicach, z których korzystają samochody wykorzystywane w trakcie prac.

Reklama