Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 08.03-14.03.2010 r.

• Dopiero po sporych i skomplikowanych zabiegach przemyślaninowi udało się kupić bilet na kuszetkę z Przemyśla do Warszawy. Próbował przez internet i bezpośrednio w kasie. Po naszej interwencji PKP Intercity przeprasza za niedogodności. Wagon kuszetkowy z Przemyśla do Warszawy został wprowadzony w nowym rozkładzie jazdy. Był ciągnięty przez dwa pociągi. Z Przemyśla do Krakowa, składem relacji Przemyśl – Wrocław. Z Krakowa do Warszawy pociągiem relacji Krynica – Warszawa. Z Przemyśla kuszetka wyjeżdża o godz. 22.15, aby do Warszawy dojechać na godz. 8 rano.
- Możliwość podróżowania kuszetką z Przemyśla przez Kraków do Warszawy to idealne rozwiązanie dla osób takich jak ja, czyli mieszkających na Podkarpaciu a pracujących w Warszawie – pisze w e-mailu do naszej redakcji pan Leon z Przemyśla. Nazwisko znane redakcji. Zdziwił się, gdy kolejny raz w wagonie podróżowało zaledwie trzy osoby. Kuszetkowy stwierdził, że to i tak... dużo. Postanowił sprawdzić dlaczego tak się dzieje. Okazało się, że trudno jest się dowiedzieć, że taki wagon w ogóle kursuje na tej trasie.
- W sieciowym rozkładzie jazdy jest wzmianka, że taki wagon jedzie w pociągu do Wrocławia, ale ani wzmianki, że prowadzi wagony również do Warszawy przez Kraków. Podobnie w rozkładzie jazdy na stronie internetowej Intercity. Ani jednaj wzmianki o wagonach, w tym kuszetkach do Warszawy – twierdzi pan Leon. Tuż po świętach próbował przez internet kupić bilet na miejsce w tym wagonie. Okazało się to niemożliwe.
- Za każdym razem uzyskiwałem informację, że "błąd, wszystkie miejsca wyprzedane”. Taką samą uzyskałem w kasie na dworcu głównym w Przemyślu. Ponadto na dworcu jest informacja o wagonach do Warszawy, ale ani wzmianki o kuszetce – informuje przemyślanin. Później okazało się, że jest to uboższa wersja kuszetki "tania bez pościeli” i w taki sposób należało jej szukać. Według niego dobry pomysł dla "niedzielnych” pasażerów do Warszawy, został zniszczony przez brak informacji i reklamy. Może to być przyczyną do jego likwidacji.
- Przepraszamy naszego pasażera za trudności w zakupie biletu. Problemy z kupnem biletu przez internet wynikały z krótkotrwałej blokady systemu. Kłopoty w kasie, naszej lub naszych partnerów, to niestety kwestia błędu ludzkiego. Od wszystkich pracowników wymagamy pełnej znajomości naszej oferty – twierdzi Beata Czemerajda z Biura Komunikacji Korporacyjnej PKP Intercity. Niestety, już od 12 marca z połączenia z Przemyśla do Warszawy wyłączony zostanie wagon kuszetkowy. Pozostaną jedynie wagony klasy 1 i 2 z miejscami do siedzenia.

Reklama