Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 11.01-17.01.2010 r.

• Członkowie Forum Rozwoju Przemyśla zaproponowali stworzenie Przemyskiej Szybkiej Kolei Miejskiej (PSKM) i związanego z nią Miejskiego Systemu Zintegrowanej Informacji Komunikacyjnej (MSZIK). Prezydent jest zainteresowany propozycją. Forum to luźna grupa młodych ludzi pasjonujących się inwestycjami w Przemyślu i okolicach. Interesują ich już powstałe bądź dopiero planowane przedsięwzięcia. Mają również własne pomysły. Prowadzą stronę w internecie, na której opiniami o tym, co gospodarczego dzieje się w Przemyślu, wymieniają się również inni internauci.
- Plan zrodził się na naszym forum, jako jedno z możliwych rozwiązań komunikacyjnych miasta. Jego realizacja może wydatnie poprawić komunikację nie tylko w naszym mieście, ale i w okolicznych miejscowościach – piszą w liście do prezydenta Przemyśla. Słusznie zauważają, że długo oczekiwana obwodnica nie odciąży ruchu w centrum miasta, szczególnie na zatłoczonych ulicach Mickiewicza, Jagiellońskiej, 3-go Maja i Grunwaldzkiej. Wschodnia obwodnica miasta ma przede wszystkich ułatwić tranzyt samochodów jadących od strony Żurawicy do polsko – ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce oraz mieszkańców Zasania z "dzielnicą handlową”, jaka od niedawna zaczyna się tworzyć przy ul. Lwowskiej. Członkowie FRP twierdzą, że proponowane przez nich rozwiązanie poprawi komunikację w innych częściach miasta. Choćby z Bakończycami, gdzie znajduje się uczelnia wyższa i sporo szkół średnich. Codziennie w to miejsce dojeżdża sporo młodzieży. Na początek proponują wykorzystanie istniejącej sieci kolejowej, po której kursowałyby szynobusy. Na przesłanym prezydentowi planie rozrysowali trzy linie.
Pierwsza z Buszkowic (lub Żurawicy) na ul. Lwowską, z końcem trasy naprzeciwko ul. Ofiar Katynia.
Druga linia z Buszkowic (Żurawicy) na Bakończyce, z końcowym przystankiem w pobliży przejazdu kolejowego i siedziby Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej.
Trzecia linia wiodłaby od przystanku naprzeciwko ul. Ofiar Katynia, do przystanku na Bakończycach.
Równocześnie proponują usprawnienie komunikacji miejskich autobusów i skoordynowanie ich kursów z szynobusami. - Rozbudowana komunikacja autobusowa, w powiązaniu z szynobusami stworzyłaby model komunikacji zwanej transportem multimodalnym – twierdzą pomysłodawcy i przekonują, że taki projekt mógłby zyskać znaczące dofinansowanie z programów Unii Europejskiej.
- Prezydent zapoznał się z projektem i uznał go za interesujący i godny uwagi. Konieczne są jednak głębsze analizy, przede wszystkim co do kosztów – mówi Rafał Porada z Kancelarii Prezydenta Przemyśla.

Reklama