Archiwum aktualności

Archiwalne wydanie tygodniowe: 19.03-25.03.2018 r.

• Wyłoniono laureatów XVII edycji konkursu historycznego „Twierdza Przemyśl”, przeznaczonego dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z Przemyśla i powiatu przemyskiego. W tym roku zgłosiło się pięćdziesięciu uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjów z Przemyśla i powiatu przemyskiego. Laurreatów konkursu Twierdza Przemyśl wyłoniono podczas otwartego dla publiczności finału w Przemyskiej Bibliotece Publicznej. Uczestnicy musieli wykazać się znajomością historii I wojny światowej i Twierdzy Przemyśl oraz rozpoznać forty twierdzy na wizualizacjach. W kategorii szkół podstawowych pierwsze miejsce zajął Tomasz Nasiewicz (SP Kaszyce, opiekun Maciej Duda), drugie Tomasz Rossowski (SP 11 w Przemyślu, opiekunka Elżbieta Oleszek), trzecie Kinga Szymańska (SP 14 w Przemyślu, opiekun Joanna Tomaka - Chlipała). Wyróżnienia otrzymali Urszula Chlipała (SP 14 w Przemyślu, opiekun Joanna Tomaka - Chlipała), Kacepr Soroń (Niepubliczna SP 1 w Przemyślu, opiekun Aniela Leszczak) oraz Jakub Napora (SP Orły, Stanisław Piszczek). Uczniowie podstawówek musieli m.in. znać poszczególne elementy fortów (z tym było najwięcej trudności), historię I wojny światowej oraz rozpoznać poszczególne forty i obiekty na wizualizacjach. Wśród gimnazjalistów pierwsze miejsce Dawid Wilgucki (Gimnazjum nr 1 w Birczy, opiekun Maciej Duda), drugie Kacper Lipowski (Gimnazjum nr 5 w Przemyślu, opiekun Tomasz Kuźmiek), trzecie Sławomir Mokrzycki (Gimnazjum w Stubnie, opiekun Barbara Jaroch - Kohut). Wyróżnienia otrzymali Damian Magierowski (Gimnazjum na 5 w Przemyślu, opiekun Tomasz Kuźmiek) oraz Marlena Niebylecka (Gimnazjum Publiczne w Orłach, opiekun Agnieszka Dudziak). Gimnazjaliści mieli trudniejsze pytania. Musieli znać znaczenie zwrotów używanych przez historyków w opisach I wojny światowej, orientować się w rozmieszczeniu poszczególnych fortów oraz rozpoznać je na wizualizacjach.

Reklama