Wydarzenia minionego tygodnia - 27.01-09.02.2020

• Leo Express i RegioJet gotowe do uruchomienia pociągów z Przemyśla do stolicy Czech. Od marca mają jeździć pociągi czeskiego przewoźnika Leo Express z Medyki (granica państwa) do Pragi. Bilet za przejazd na tej trasie kosztowałby średnio od 60 do 70 zł. Od 23 czerwca natomiast ruszy połączenie drugiej firmy kolejowej RegioJet od Mościsk (Ukraina) do stolicy Czech. Jednak to w przypadku Leo Expressu jest większa szansa, że bezpośrednie pociągi do Czech uruchomione będą z Przemyśla. Już od marca (prawdopodobnie) czeski przewoźnik planuje jeździć z Medyki przez Przemyśl i Rzeszów do Pragi. Leo Express dostał bowiem zgodę na uruchomienie tego międzynarodowego połączenia. Urząd Transportu Kolejowego poinformował, że od 11 grudnia dla Leo Express wydana została decyzja o dostępie do polskich torów. Jednak czeski przewoźnik musi jeszcze przygotować się (m.in. jest w trakcie zakupu wagonów) do wożenia pasażerów na trasie z Medyki do stacji Praha hlavni nádraži (dworzec główny). Pociągi na tej trasie miałby jeździć od marca 2020 r. do 10 grudnia 2024 r. Z Przemyśla do Czech pociąg dojedzie w 9 godzin i 21 minut. Na odcinku Kraków - granica państwa będzie się zatrzymywał w Bochni, Tarnowie, Dębicy, Rzeszowie, Przeworsku, Przemyślu i w Medyce.
- Średnia cena przejazdu pociągiem Leo Express z Przemyśla do Pragi wyniesie od 60 do 70 zł - poinformował nas Juraj Andrejka, rzecznik prasowy Leo Express. - Ze wstępnych informacji wynika, że w marcu zostanie uruchomione bezpośrednie połączenie z Medyki do Pragi. Mamy już zgodę na dostęp do polskich torów i obecnie pozyskujemy tabor. Do rozwoju siatki połączeń Leo Express potrzebne są nowe wagony. Mają do tego służyć składy dostarczone przez chińskiego giganta kolejowego CRRC. Pociągi czeskiego, prywatnego przewoźnika byłyby konkurencyjne dla polskich krajowych połączeń pod względem niskich cen. Również co do lepszego standardu podróży. W Leo Express są trzy klasy wagonów, w polskich tylko dwa. Prywatny przewoźnik RegioJet chce uruchomić połączenia z Pragi do Mościsk. Połączenie miałoby wystartować od 23 czerwca br. Przewoźnik złożył wniosek dotyczący uruchomienia takich pociągów. Byłyby to nocne połączenia, bo wyjazd z Pragi zaplanowany został na 22.10, a z Mościsk na 21.00. Na terenie Polski pociągi będą zatrzymywać się w Czechowicach-Dziedzicach, Krakowie, Tarnowie, Rzeszowie, Przeworsku, Jarosławiu i Przemyślu. W składzie mają znaleźć się wagony sypialne. Trasa, zgodnie ze zgłoszeniem ma liczyć 376 km na terenie Czech, 380 km w Polsce i 8 km na Ukrainie. Pociągi Regio Jet mają aż cztery klasy wagonów. (Super Nowości 24)

Reklama